ROBO-EKO AGV
Pojazd ROBO-EKO AGV T1500 został zaprojektowany jako platforma transportowa do przewozu ładunków wewnątrz jak i na zewnątrz hal, w obrębie zakładu produkcyjnego czy centrum logistycznego lub magazynowego.
Pojazd nie jest dopuszczony do ruchu po drogach publicznych !
ROBO-EKO AGV T1500
W zależności od zainstalowanych systemów nawigacji oraz systemów bezpieczeństwa, jest zdolny do poruszania się w strefach, w których dopuszczona jest obecność ludzi czy innych pojazdów. Pojazd posiada budowę modułową. Składa się z 3 modułów – dwóch napędowych z przodu i z tyłu pojazdu, oraz środkowej platformy transportowej. Standardowo środkowa platforma montowana jest z obniżoną powierzchnią załadunkową, dającą możliwość przewozu 2 palet typu EURO obok siebie. Niemniej jest możliwość odwrócenia jej o 180 stopni. W takim przypadku powierzchnia załadunkowa zwiększa się o powierzchnię pokryw obu modułów napędowych, dając możliwość przewozu ładunków długich.
Dedykowana zabudowa
Budowa modułowa daje możliwość zaprojektowania środkowej platformy pod indywidualne oczekiwania klienta, np. z dedykowanymi uchwytami, specyficznym oprzyrządowaniem czy wyposażeniem. Istnieje też możliwość zmiany jej wymiarów, np. wydłużenia, pod indywidualne oczekiwania klienta.
W zależności od wielkości całego systemu transportu istnieje możliwość indywidualnej konfiguracji zestawu:
- ze stacją wymiany baterii i magazynem baterii, które zapewniają w pełni automatyczną i szybką wymianę baterii w pojeździe, skracając czas przestoju do kilku minut. Takie rozwiązanie daje praktycznie możliwość pracy ciągłej. Decyzja jak i sam proces wymiany jest wykonywany w oparciu o dane o stanie baterii i dzieje się w pełni automatycznie bez ingerencji człowieka. W trakcie wymiany baterie za pomocą windy są ładowane do specjalnego magazynu baterii, gdzie następuje proces ładowania.
- Z dedykowanymi wózkami ręcznymi do ręcznej wymiany baterii. W tym przypadku konieczna jest ingerencja człowieka, który z wykorzystaniem specjalnych wózków ręcznie dokonuje wymiany baterii, które następnie są ładowane na wydzielonym stanowisku za pomocą ładowarki.
- Z ładowarką podłączaną bezpośrednio do gniazda w pojeździe. W tym przypadku ładowanie baterii następuje w pojeździe i przez to pojazd pozostaje unieruchomiony na czas ładowania baterii.
Jest też możliwość w zależności od potrzeb zainstalowania na pojeździe wybranych systemów nawigacji oraz systemów bezpieczeństwa. Pojazd posiada też możliwość zamontowania systemu kontroli otwarcia bram, zintegrowanego z lokalnym systemem sterowania.
Wszelkie szczegóły dotyczące kompletności systemu AGV są ustalane na podstawie wzajemnych uzgodnień w trakcie wizji lokalnej na miejscu u klienta. Od tych ustaleń zależy też cena końcowa wdrożenia systemu.
Zwrotność
Pojazd posiada obie osie skrętne, co daje możliwość wykonywania bardzo ciasnych skrętów, jak na gabaryty pojazdu. Koła posiadają niezależne zawieszenie zbudowane w oparciu wahacze poprzeczne, co daje możliwość poruszania się w terenie o nierównej nawierzchni. Zastosowane koła o bieżni wykonanej z pełnej gumy o średnicy ok. 400mm , zapewniają bardzo dobrą przyczepność jak i trwałość.